Timisoara FM 105.9 MHz

De ce radio?

Suntem asaltaţi de informaţii. Străzile sunt pline de panouri, primim din mâna unor simpatice domnişoare pliante şi fluturaşi, răsfoim reviste şi ziare, vizionăm imagini cu ceea ce se întâmplă la mii de kilometrii distanţă. Totuşi, unul dintre puţinele lucruri pe care îl putem face în paralel cu alte activităţi este acela de a asculta radio.

La micul dejun, în maşină sau chiar la lucru avem şansa ca de la radio să ştim prima dată despre un eveniment. Spre deosebire de televiziune, ascultătorul de radio nu vrea să fie privit de sus, ci să simtă că în faţa microfonului se află un prieten.

Ce dorim de la radio?

Răspunsul unora este muzica preferată, prezentată de moderatori pe care să-i simtă aproape.
Alţii, mai pretenţioşi, doresc să fie informaţi. Interesul poate fi mare pentru ştiri naţionale, zonale sau locale, dar şi pentru ştiri de senzaţie.  Senzaţionalul poate să atragă atenţia unei părţi din public mai mult decât ştirile cu adevărat importante.

De ce avem nevoie de radio public?

Criteriul de bază al eficienţei unui radio comercial ţine de audienţă. Audienţă pot aduce emisiunile realizate cu profesionalism, într-o formă atrăgătoare, dar şi Kitsch-uri radiofonice. Prostul gust, vulgaritatea îşi găsesc tot mai des loc în programe. Senzaţionalul „fabricat” cu orice preţ înlocuieşte ştirile cu adevărat importante. Divertismentul şi „informarea” pot lua şi aceste forme.

Necesităţile publicului nu se rezumă la divertisment de bun gust şi nici doar la o informare corectă. Educarea, promovarea valorilor sunt, astăzi, mult mai necesare. De aceea radioul public are o misiune mult mai complexă:

  • să informeze echilibrat (politic, tematic şi între: pozitiv-negativ, local, naţional, internaţional, minoritate-majoritate), clar, obiectiv, prompt, exact, relevant (pentru a preveni manipularea şi atenua agresiunea informaţională)
  • reprezinte un factor de educare continuă, prin instruirea şi formarea principiilor, a sistemului de valori morale şi prin susţinerea valorilor naţionale şi universale (fiind el însuşi un etalon-reper de credibilitate, profesionalism, bun gust şi bun simţ)
  • trezească şi promoveze interesul pentru cultură
  • ofere un divertisment de calitate
  • joace rolul unui catalizator-accelerator al fenomenelor şi tendinţelor pozitive pe plan economic şi social, fiind un generator de încredere şi în acelaşi timp vocea oficială a ţării
  • să promoveze România prin reflectarea actualităţii, culturii şi civilizaţiei româneşti

Ce te-a atras la Radio Timisoara ?

View Results

[mappress mapid=”38″]